rel=”noopener noreferrer nofollow” šta znače?

noopener noreferrer nofollow
Znate li šta znače HTML atributi noopener, noreferrer, nofollow i kada ih trebate koristiti? Kakav uticaj imaju na SEO vašeg sajta?

Podelite ovaj post

Trudite se da držite SEO pod kontrolom, ali niste sigurni kako na njega mogu uticati noopener, noreferrer, nofollow HTML atributi? Proći ćemo kroz njihova značenja, kada ih treba koristiti i kako utiču na vaš web sajt iz perspektive SEO-a. Pređimo odmah na stvar.

Šta je noopener?

rel=noopener se odnosi na sigurnost vaše web stranice. Ovaj atribut je vezan za spoljne linkove. Noopener se koristi kada je navedeno da se spoljni link otvori u novom tabu pretraživača. Na primer:

				
					<a href="https://www.google.com/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">
				
			

Svrha rel=noopener je da spreči narušavanje sigurnosti. Stranica koja se otvara preko linka ne može doći do originalne stranice na kojoj je link postavljen.

Chrome i WordPress automatski dodaju rel=noopener na bilo koji spoljni link koju ste postavili da se otvara u novom tabu. Ovo je dobro jer daje vašoj web stranici maksimalnu sigurnost.

Ukratko, noopener je sigurnosna mera za sprečavanje zlonamernih linkova da dobiju pristup korisnikovom browseru (phishing napad poznat kao tabnabbing). Ranije je postavljanje target=”_blank” u vašem linku otvaralo ovu sigurnosnu rupu. Sada, kad god imate eksterni link postavljen da se otvori u novom tabu pretraživača koristeći target=”_blank”, većina pretraživača i SEO stručnjaka smatra najboljom praksom da koriste noopener.

Šta je noreferrer?

U suštini, noreferrer sprečava druge sajtove da znaju da ste na svojoj web stranici postavili link do njih. Ovo bi vam moglo biti važno iz razloga privatnosti ili sigurnosti.

Atribut noreferrer maskira vaše referentne linkove u analitici. Štiti informacije vaše web stranice od prenošenja na web stranicu na koju vaši korisnici prelaze. Kao rezultat, linkovi se pojavljuju kao Direct traffic u Google Analytics-u, a ne kao Referral traffic sa vašeg domena.

Ako neko dođe na vašu web stranicu koristeći link koja ne uključuje noreferrer, tada ćete moći videti njihov web sajt naveden u vašem Referral traffic delu Google analitike. Ali ako link sadrži noreferrer atribut, ona će se pojaviti kao Direct traffic. Ove možete pronaći u Google Analytics pod Acquisition > All Traffic > Channels i Acquisition > All Traffic > Referrals.

I dalje će proslediti “link juice” za SEO, ali ne i podatke o izvoru. Ako ne želite da prosledite deo tog SEO “pojačanja” drugome, nofollow je dodatni atribut koji želite uključiti u svoj link.

Zapamtite da ne dodajete rel=noreferrer vašim internim linkovima jer bi to sprečilo da se validan “link juice” prenese na vaše stranice kojima je to potrebno.

Da li dodati rel=”nofollow”?

Dodavanje atributa nofollow linku koji ima rel=”noopener noreferrer” omogućava vam linkovanje na druge web sajtove u slučajevima kada želite da se povežete na stranicu, ali ne želite da implicirate bilo kakvu vrstu podrške, uključujući prosleđivanje “link juice” na drugi sajt.

Međutim, nofollow linkovi vide se kao referal u Google analitici.

Google ažuriranja za 2020. ne tretiraju nofollow linkove tako jednostavno. Oni se čitaju samo kao smernice i pretraživači ih mogu ili ne moraju pratiti po sopstvenom nahođenju. Štaviše, oni mogu odlučiti da li će proslediti “link juice” kroz nofollow linkove.
Atribut nofollow izgleda prilično specifičan, tako da ga verovatno želite koristiti samo od slučaja do slučaja, a ne kao opšte pravilo. Mnogi blogovi postavljaju svoje komentare na nofollow kako bi izbegli neželjene komentare od botova i rasipanje “link juice”.

Kada koristiti “noopener noreferrer nofollow”?

Ukratko, dodavanjem sva tri atributa — noopener, noreferrer i nofollow — u linku kažete Google-u da:

  • Želite da zaštitite posetioce vaše stranice od potencijalno zlonamernih spoljnih linkova (noopener)
  • Ne želite se pojavite u analitici web stranice kao Referred traffic (noreferrer)
  • Ne želite podržati sadržaj ili autora sa kojim se povezujete (nofollow)

Želite da vaša sajt bude što bezbedniji za vaše posetioce, želite da izgradite i iskoristite snažnu mrežu backlink-ova, ali nećete koristiti rel=”noopener noreferrer” stalno. Na primer, nećete ih koristiti kada povezujete na interne stranice unutar vašeg web sajta.

Uticaj na SEO

Kada koristite atribute rel=”noopener noreferrer” u vašim spoljnim linkovima, to ne bi trebalo imati direktan negativan uticaj na vaš SEO. Nijedan od njih neće uzrokovati da vaš SEO  bude pogođen. U stvari, korišćenje noopener-a uz target=”_blank” omogući će bolji SEO na sajtu jer će posetioci ostati na vašoj stranici, čak i kada pređu na drugu.

Međutim, noreferrer će sprečiti Google da prepozna kada linkujete ka drugim sajtovima. I vlasnici tih web stranica neće moći videti kada napravite backlink ka njima.

To znači da isključujete mogućnost da vam uzvrate uslugu. Ako vlasnicima web sajtova ne date mogućnost da vide vaš referalni link ka njima kada pregledaju svoju analitiku, oni ne mogu znati da je to od vas i možda postave link ka vama.
To je indirektan uticaj na SEO.

Uopšteno govoreći, korišćenje rel=”noopener noreferrer” u vašim spoljnim linkovima neće uzrokovati nikakvu štetu. Samo pazite da ih ne koristite na kada koristite interne linkove na svom sajtu. To bi moglo uzrokovati probleme u vašoj analitici i Googlebot-u koji indeksira strukturu vašeg web sajta.

Korišćenje nofollow atributa u svojim linkovima sprečavate odlivanje link juice-a ka drugome sajtu. Time direktno doprinosite SEO svom sajtu. Danas većina spoljnih linkova ima nofollow atribut. Svelo se na to da ako platite nekom sponzorstvo kupujete link ka vama bez nofollow atributa. Međutim u 2022. godini Google je uvrstio u svoj algoritam naznake da je neki sajt spomenut kroz nofollow link, možda nema jak uticaj ali Google sve beleži.

Moćni Website Hosting

Iskoristi 60% POPUSTA na sve Web Hosting pakete + besplatan SSL

već od 912 RSD

Zaključak

rel=”noopener” se koristi kada se spoljni link otvara u novom tabu pretraživača i služi da spreči narušavanje bezbednosti i privatnosti. Potrebno ga je dodati kada postavljate da se link otvara u novom tabu. Ne utiče na vaš SEO.
 
rel=”noreferrer” samo sakriva vašu stranicu kada postavite link ka drugom sajtu. Ovo ima indirektan uticaj na SEO jer smanjuje šanse da drugi sajt uzvrati linkom ka vama. Ova opcija štiti privatnost korisnika i maskira referentne linkove u analitici. Ako ne želite da ga WordPress automatski dodaje, nemojte postavljati link da se otvara u novom tabu.
 
rel=”nofollow” se koristi da označi pretraživačima da link ne treba da se prati. Ova opcija se koristi kada želite da link ne prenosi “link juice” ili kada link nije relevantan. Može ali i ne mora uticati na SEO jer Google odlučuje hoće li preneti link juice na drugi sajt.

Prijavite se na naš newsletter

Saznajte prvi o novostima i učite od najboljih

Ostali članci

Pratite nas na socijalnim mrežama